Ascension 25/4: Životní lekce

21.06.2014 13:57

Xenia Ioannidou, učitelka SRT a SpR (Řecko)

Po čištění s SRT byly změny v mém životě tak ohromné (komentář od přítele, který mne dobře zná), že celý můj život nabral konstantní směr vzhůru. Od té doby, kdykoliv mluvím o svém životě z dob před SRT, říkám “roky, kdy jsem milovala bolest”. Dnes cítím, že žiji požehnaný život plný lidí, kteří mi neustále volají, aby mi řekli, že jim SRT změnilo život způsobem, jakým si ani nedovedli představit. Jedním z těchto způsobů u mne bylo to, že jsem se naučila životním lekcím.

Je mnoho způsobů, jak se jim naučit, pokud jsme ochotni je uznat a vědomě vyhledávat. O životě se učíme skrze vlastní zkušenosti a zkušenosti druhých, v podstatě všeho a všech kolem nás, včetně moudrosti přírody, zvířat a Ducha. Učíme se také skrze radost, bolest, pozorování a moudrost, naši vlastní stejně jako těch druhých. 

Pokud bych se kupříkladu chtěla učit o lásce, mohu tak učinit skrze vlastní zkušenost, kdy někoho miluji a on mou lásku opětuje. To je učení skrze radost. Radost je úžasným způsobem učení, byť je podceňována v porovnání s bolestí. Jen se zamyslete nad radostí z malých gest, skrze něž jsme se naučili, co je to láska (něžný pohled či pohlazení, laskavé slovo, čin pomoci nebo podpory od známého či dokonce od cizince atd.).

Kdybych se chtěla o lásce učit skrze bolest, mohu milovat někoho, kdo mou lásku neopětuje či se mnou podle mého zachází bezcitně. Takto se naučím, co láska není. Také se mou učit o lásce tím, že mne miluje někdo, koho nemiluji já, což ve mne vyvolává nepohodlné pocity, které se musím naučit zvládat. 

Západní společnost “oslavuje” bolest, jako by to byla jediná cesta, jak se učit. Prohlášení typu “Žádná bolest, žádný zisk,” jsou v našich slovnících ve stavu přebytku. Život nám každý den ukazuje, kolik lidí operuje na základě podobných přesvědčení. Vidíme to ve fikci, filmech, hudbě apod. Komedie zřídkady dostávají Oskary, šťastné konce jsou málokdy oceněny, veselé písně jsou oproti těm smutným většinou zatlačeny pozadí atd. Skrze symbolismus tento fakt posiluje bolest v její královské pozici. Když se mrknete kolem sebe, uvidíte, kolik z vašich lidí je s neoblomnou vášní pohrouženo do absolutní misérie. Je to skoro, jako by měli v DNA chromozóm magnetismu na bídu a paličatě se snažili vynikat právě v tomto způsobu učení, a to na úkor všech ostatních cest a způsobů.  

Nepopírám, že más bolest učí, ale není cestou jedinou. Učíme se z ní jen tehdy, kdy ji překonáme natolik, že se můžeme s klidem obrátit zpět a objektivně na ni pohlédnout. Tomuto velmi napomáhá SRT, pokud uděláme pro čištění v našem životě místo. Někteří lidé se nicméně nikdy nedostanou přes některé rány a zůstanou zaseklí na svojí kazetě bídy, přehrávajíc ji stále dokola a vědomě ji sdílejíc se všemi, s nimiž přijdou do každodenního kontaktu. 

Životním lekcím se učíme také skrze pozorování. Sledováním, jak ostatní milují nebo nemilují druhé, se učíme o lásce. Život nabízí neskutečný stupeň zkušeností k tomu, abychom se učili lekcím, které před námi stojí, pokud otevřeme oči a srdce lekcím kolem nás. Není ani nutné učit se všem lekcím skze vlastní zkušenost. Další z přeceňovaných přesvědčení. 

Dalším skvělým způsobem učení je moudrost. Přečtením dobré knihy nebo shlédnutím dobrého filmu o vztazích či povídáním s člověkem, který prošel obdobnou zkušeností s láskou můžeme najít nepředstavitelný zdroj informací. Vykreslení naší vlastní minulé zkušenosti, kterou jsme zažili a vstřebali, je také skvělý způsob učení. 

Televizní pořady a telenovely bohužel dobrým příkladem učení nejsou. Kvalita předávaných informací má velkou důležitost v procesu učení, neboť má velký podíl na nenaučené špatné návyky a systému přesvědčení. Je důležité zmínit, že široká škála zkušeností společně se “zdravým úsudkem” jsou pro náš proces učení esenciálními.

Když mi kupříkladu bylo něco mezi třinácti a patnácti lety, četla jsem mnoho románků od Harlequina. Abych byla upřímná, zhltla jsem něco kolem tří set románů. Pro ty z vás, kterří neznáte základní koncept těchto románů - bohatý a velmi vznětlivý muž a chudá leč velmi krásná žena se setkají, na první pohled se bláznivě zamilují a hádají se, to vše do druhé strany knihy. Odloučí se a trvá roky, než se opět shledají. Když se tak stane, o všem se dohadují a sjednotí je pouze ohnivá vášeň, což nadále, jakoby zázrakem, vede ke svatbě. Přirozeně jsem si utvořila na základě těchto knih model o lásce. Nesmějte se, může se to stát komukoliv. Přiznávám, potkala jsem příliš mnoho můžů se špatnou náturou a sebeovládáním, s nimiž jsme podle všeho nedělala nic jiného, než se o všem hádala a odlučovala se. Hádám, že to není až takovým překvapením. Trvalo roky pečlivých čištění a práce, než jsem změnila svůj způsob myšlení a nasměrovala samu sebe k jiným modelům lásky, které zahrnují “každodenní hrdiny”. I zde přiznávám, že je to stále lekce v procesu.

 Na závěr bych ráda řekla, že každý ze způsobů učení - radost, bolest, pozorování a moudrost - potřebují být v našem procesu učení v rovnováze. Pošleme-li sami sobě takovou zprávu a celým srdcem jí uvěříme, začneme přitahovat lidi a situace, jež nás budou učit všemi způsoby učení, ne jen skrze bolest. Dovolme bolesti zaujmout jen svůj, ne lví podíl. Není zapotřebí dávat jí větší díl či ji vyhledávat, bolest ví, jak nás najít. Bolest může být koneckonců součástí života, pokud se nerozhodneme učit skrze a s láskou. To je jednoduchá životní realita.

Položte si následující otázky a zkontrolujte procentuální zastoupení na číselné tabulce:

  1. Z kolika procent se učím skrze vlastní zkušenost?
  2. Z kolika procent se učím skrze zkušenosti druhých?
  3. Z kolika procent se učím skrze radost? 
  4. Z kolika procent skrze bolest?
  5. Z kolika skrze pozorování?
  6. A z kolika skrze moudrost ostatních?
  7. Z kolika procent jsem obecně otevřen/a učení?
  8. Existují zde nějaké bloky, které blokují moji otevřenost? (Začněte na Tabulce 1, identifikujte bloky a vyčistěte je)

Pokud u 8. dostanete odpověď “Ano,” zeptejte se, co máte uděat, abyste na vědomé úrovni podpořili sebe a svůj proces učení. Můžete tak učinit i v případě, kdy bude odpověď “Ne.”

 

Na otázky 1 a 2 bystě měli dostat kombinovaná procenta do 100%. Pokud vám vyskakují čísla na jednu stranu číselné tabulky, zkontrolujte si, zda nemáte bloky, kvůli kterým je rovnice nevyvážená. Také se zeptejte, co máte udělat na vědomé úrovni, abyste podpořili celý proces učení a čištění. Zkušenosti jsou skvělým způsobem učení, ale opomíjení zkušeností druhých vede k excesu dramatu, se kterým se musíte následně vypořádávat. Lidi, kteří se nedokáží učit od ostatních, snadno poznáte; je to, jako by se jim dělo všechno. Nemají v životě chvilku oddychu.

Na otázky 3 až 6 byste také měli dostat kombinované hodnoty. Hodnoty, které dostanete, Vám ukazují, na kterou oblast jste momentálně zaměřeni a na které potřebujete zapracovat tak, abyste do života přijali všechny příležitosti k učení. Soustředěním se na jedinou oblast (jako kupříkladu bolest), zatímco se vyhýbáte nebo odmítáte ostatní, vytváříte tlaky a bloky v proudu učení a dáváte egu dostatek prostoru k tomu, aby vzkvétalo. To způsobuje nepotřebné opakování stále stejných zkušeností pro to, abyste dokončili určitou lekci a získali následné vědomosti a uvědomění. Příležitosti ztracené v našem učebním procesu jednoduše vyžadují příliš mnoho času a úsilí a také nám brání ve vstupu do proudu věcí a snadného a nenáročného učení. A to není žádná zábava!

Otázka 7 se jednoduše ptá na to, zda jste obecně otevřeni učení jako celku. Nízká hodnota ukazuje, že nějakým způsobem odmítáme lekce, které nám život nabízí. Je to to samé, jako když odmítáme lekce, jako by se byly nikdy nestaly. Toto slouží pouze k tomu, že se nám opakují negativní lekce a cykly, dokud si nedovolíme učit se. 

U otázek 8 a 9 se jednoduše ptáte na bloky na učení, abyste je mohli vyčistit a vědomě pracovat na čemkoliv, co potřebuje změnu.

Zábava by také byla, kdybyste se zeptali, jak jste  na tom byli v minulosti, kupříkladu před SRT, a porovnali své hodnoty s nynějškem. Nejen, že vám toto pomůže zmapovat váš vývoj, ale také vám ukáže, kolik jste toho již za tu dobu změnili. A to je velmi, velmi nápomocné.

Například má čísla byla před SRT následující: Osobní zkušenost 79%, zkušenosti druhých 21%, radost 5%, bolest 73%, pozorování 11% a moudrost 11%. Jasně vidíte, proč o těchto letech hovořím jako o “letech, kdy jsem milovala bolest”. Nyní moje čísla ukazují mnohem vyváženější poměr: vlastní zkušenost 47%, zkušenosti druhých 53%, radost 24%, bolest 26%, pozorování 26% a moudrost 24%. Co toto odráží, je fakt, že život se mi teď odehrává mnohem jemnějším, příjemnějším tempem. 

DŮLEŽITÁ POZNÁMKA: Je životně nutné si uvědomit, že učební proces každé bytosti je jedinečný. Procentuální hodnoty jsou jen vodítky, abyste se měli od čeho “odpíchnout”. Neexistuje správná nebo špatná cesta, jak se učit. Naše čísla se liší v závislosti na věku, zkušenostech a současných problémech, takže mějte toto, prosím, na paměti. Čísla indikují naše zaměření, které je následně odráženo způsobem, kterým jsme si vybrali se učit. Lidi a situace, které přitahujeme, zrcadlí toto zaměření, jenž se zakládá na našich osobních cílech, přesvědčeních, programování, emocích a věcech, na kterých stále lpíme. A to je prostě jen to, kým jsme nyní. Přijetí toho, kým jsme a kde se právě nacházíme, je klíčem a prvním krokem vstříc změně. Vždy tu bude víc věcí, které bude potřeba se naučit, a mnoho způsobů, které bude zapotřebí vyladit k tomu, co víme a děláme. Pamatujte, čím jsme uvědomělejší toho, co se děje v nás a kolem nás, tím rychleji můžeme nechat minulost odejít, přijmout vědomosti a pomáhat ostatním, aby dělali ve svém životě to samé. Je to o přijetí reality, získání rovnováhy ve všech věcech a o tom, aby se každá zkušenost počítala. 

Afirmace:

NYNÍ PŘIJÍMÁM A ŽIVÍM VŠECHNY PŘÍLEŽITOSTI VE SVÉM ŽIVOTĚ.  ZA POMOCI VEDENÍ DUCHA SE POHYBUJI SVÝMI ŽIVOTNÍMI LEKCEMI, SNADNO A BEZ NÁMAHY.